Име и презиме: др Драгица Д. Тривић
Звање: ванредни професор
Назив институције у којој наставник ради са пуним радним временом: Универзитет у Београду - Хемијски факултет (Београд)
Ужа научна област: Настава хемије
Академска каријера Година Институција Област
Избор у звање 2016. Универзитет у Београду - Хемијски факултет (Београд) Настава хемије
Докторат 2000. Универзитет у Београду - Хемијски факултет (Београд) Настава хемије
Магистратура 1994. Универзитет у Београду - Хемијски факултет (Београд) Настава хемије
Диплома 1990. Природно-математички факултет (Београд) Настава хемије
Списак предмета које наставник држи у текућој школској години
  Назив предмета Врста студија
1. Методика наставе опште и неорганске хемије (601P1) интегрисане основне и мастер академске студије
2. Методика наставе органске хемије (602P1) интегрисане основне и мастер академске студије
3. Школска пракса (605P1) интегрисане основне и мастер академске студије
4. Методика наставе хемије 1 (653P1) интегрисане основне и мастер академске студије
5. Методика наставе хемије 2 (654P1) интегрисане основне и мастер академске студије
6. Школска пракса и истраживачки рад (656P1) интегрисане основне и мастер академске студије
7. Методологија педагошког истраживања у настави хемије (671H1) докторске академске студије
Репрезентативне референце

Књиге и ревијални радови:

  1. Dragica Trivić, Odilla Finlayson, James Lovatt, Lorraine McCormack, Design of Learning and Assessment Tasks (125-148), Edited by: Iwona Maciejowska and Bill Byers in A Guidebook of Good Practice for the Pre-Service Training of Chemistry Teachers, Published by Faculty of Chemistry, Jagiellonian University in Krakow, Krakow, 2015, ISBN 978-83-943754-0-9.
  2. Dragica Trivić, Miloš Milčić, Hemija 1, udžbenik za prvi razred gimnazije prirodno-matematičkog smera, Klett, Beograd, 2014. ISBN 978-86-7762-577-1 COBISS.SR-ID 206425612
  3. Dragica Trivić, Miloš Milčić, Vuk Vuković, Hemija 1, zbirka zadataka s laboratorijskim vežbama za prvi razred gimnazije prirodno-matematičkog smera, Klett, Beograd, 2014. ISBN 978-86-7762-578-8 COBISS.SR-ID 206956044
  4. Dragica Trivić, Teme iz metodike nastave hemije, priručnik za nastavnike hemije, Klett, Beograd, 2013. ISBN 978-86-7762-487-3 COBISS.SR-ID 203818764
  5. Dragica Trivić, Biljana Tomašević, Praktikum za vežbe iz Metodike nastave hemije 3 i 4, Hemijski fakultet, Beograd, 2008. ISBN 978-86-7220-032-4, COBISS.SR-ID 152989708
  6. D. Trivić, V. Kastratović, M. Jevrić, Hemija za 9. razred devetogodišnјe osnovne škole, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, Podgorica, 2008. ISBN 978-86-303-1308-0, COBISS.CG-ID 12942864
  7. D. Trivić, Metodika nastave hemije 1, Hemijski fakultet, Beograd, 2007. ISBN 86-7220-031-7, COBISS.SR-ID 145205516
  8. R. Jankov, D. Trivić, V. Kastratović, S. Antić, Hemija za 8. razred devetogodišnјe osnovne škole, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, Podgorica, 2007. ISBN 978-86-303-1197-0, COBISS.CG-ID 11808784
  9. R. Jankov, D. Šišović (Trivić), F. Bihelović, S. Antić, Hemija za 1. razred opšte gimnazije, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, Podgorica, 2006. ISBN 978-86-303-1128-4, COBISS.CG-ID 11600400
  10. D. Šišović (Trivić), Hemija u svetu oko nas, Učitelјski fakultet, Univerzitet u Beogradu, Beograd, 2005. ISBN 86-7849-60-8, COBISS.SR-ID 119483660

Изабрани радови:

  1. Katarina Putica, Dragica D. Trivic, Cognitive apprenticeship as a vehicle for enhancing the understanding and functionalization of organic chemistry knowledge, Chemistry Education Research and Practice, 17 (2016) 172-196. DOI: 10.1039/c5rp00179j
  2. Vesna Milanovic, Dragica Trivic, Biljana Tomasevic, Secondary-school chemistry textbooks in the 19th century, Journal of the Serbian Chemical Society, 80, 10 (2015) 1321-1338. DOI: 10.2298/JSC140926052M
  3. Biljana Tomasevic, Dragica Trivic, Chemistry curricular knowledge of secondary school teachers, Journal of the Serbian Chemical Society, 80, 3, (2015) 435-452. DOI: 10.2298/JSC1401002121T
  4. Biljana Tomasevic, Dragica Trivic, Creativity in teaching chemistry: how much support does the curriculum provide?, Chemistry Education Research and Practice, 15, (2014) 239-252. DOI: 10.1039/c3rp00116d
  5. D. Trivić, M. Ranđelović, Fireworks on Shool Bench, Journal of Science Education (REC), 2 (2007) 96-99
  6. D. Šišović (Trivić), D. Bošković, Interdisciplinary Instructional Approach to the Theme "Air, Water, Soil And Food Pollution And Its Prevention", Journal of Science Education (REC), 2 (2005), 100-102
  7. D. Šišović (Trivić), S. Bojović, The elaboration of the salt hydrolysis concept by cooperative learning, Journal of Science Education (REC), 1 (2001) 19-23
  8. D. Šišović (Trivić), N. Šišović, Simple demonstrations of the energy exchange between system and its surrounding, Chemistry Education Research and Practice, 3 (2001) 329-332
  9. D.Šišović (Trivić), S. Bojović, On the Use of Concept Maps at Different Stages of Chemistry Teaching, Chemistry Education Research and Practice, 1 (2000) 137-145
  10. D. Šišović (Trivić), S. Bojović, Approaching the Concepts of Acids and Bases by Cooperative Learning, Chemistry Education Research and Practice, 2 (2000) 263-275
Збирни подаци научне и стручне активности наставника
Укупан број цитата: 6
Укупан број радова са SCI (SSCI) листе: 9
Тренутно учешће на пројектима: Домаћи: 2 Међународни: —

Други подаци које сматрате релевантним:

Члан Српског хемијског друштва од 1990 - Секција за наставу (Секретар СХД од 2004. до 2008. године. Члан председништва СХД од 2008).

Продекан за наставу Хемијског факултета од 2005. до 2007. Шеф Катедре за наставу хемије од 1. 1. 2010.