Стандард 4: Квалитет студијских програма

Квалитет студијског програма обезбеђује се кроз праћење и проверу његових циљева, структуре, радног оптерећења студената, као и кроз осавремењивање садржаја и стално прикупљање информација о квалитету програма од одговарајућих друштвених институција.

У оквиру своје делатности Хемијски факултет образује студенте у оквиру:

  • три студијска програма основних академских студија, и то: Хемија, Хемија животне средине и Биохемија;
  • једног студијског програма интегрисаних академских студија: Настава хемије;
  • три студијска програма мастер академских студија: Хемија, Биохемија и Хемија животне средине; и
  • два студијска програма докторских студија: Хемија и Биохемија.

Завршетком планираних основних, интегрисаних и мастер академских студија студенти стичу следеће квалификације:

  • поседовање знања и разумевања у областима хемије, наставе хемије, хемије животне средине и биохемије које се наслања на средње образовање, уз могућност успешног коришћења стручне литературе;
  • усвојена знања представљају квалитетну основу за успешан почетак рада у својим областима;
  • могућност примене стеченог знања и разумевања у свим областима хемије и биохемије;
  • способност идентификације и коришћења релевантних података при формулисању одговора и решења за конкретне стручне проблеме;
  • способност преношења разумевања проблема, стручних вештина и активности ученицима, колегама, супервизорима и клијентима.

Завршетком докторских студија на студијским програмима Хемија и Биохемија добија се оспособљеност студента за самостални научни и стручни рад на решавању проблема из области аналитичке, неорганске, органске и примењене хемије, биохемије и наставе хемије као и њихово оспособљавање за даље стручно и научно усавршавање. Студијски програми Факултета су у потпуном складу са основним задацима за усавршавање на свим нивоима студија.

Факултет перманентно прати квалитет студија и сваке године на септембарској седници Наставно-научног већа иновира програме у складу са светским интенцијама.

Студијске програме вреднују наставници који раде на реализацији студијских програма. Факултет може ангажовати компетентне експерте из других институција да дају мишљење о студијским програмима и евентуалне сугестије за њихово побољшање.

Ради контроле квалитета студијских програма, Хемијски факутет обезбеђује спровођење утврђених стандарда и поступака за оцењивање квалитета студијског програма кроз вредновања програма при завршетку студија. Поред тога Хемијски факултет планира остваривање контаката са субјектима у којима се запошљавају студенти Хемијског факултета у циљу добијања информација о компетентности студената и потребним корекцијама програма за обављање послова на којима се свршени студенти запошљавају.

Факултет редовно и систематски проверава и, по потреби, изнова одређује:

  • циљеве студијског програма и њихову усклађеност са циљевима високошколске установе;
  • структуру и садржај студијског програма у погледу односа општеобразовних, научно- и стручно-апликативних и теоријско-методолошких дисциплина;
  • радно оптерећење студената мерено бројем ЕСПБ бодова;
  • исходе и стручност које добијају студенти када заврше студије и могућности запошљавања и даљег школовања.

Факултет има утврђене поступке за одобравање, праћење и контролу програма студија.

Факултет редовно прибавља повратне информације од послодаваца, представника Националне службе за запошљавање и других одговарајућих организација о квалитету студија и својих студијских програма.

Факултет обезбеђује студентима учешће у оцењивању и осигурању квалитета студијских програма.

Факултет обезбеђује непрекидно осавремењивање садржаја курикулума и њихову упоредивост са курикулумима одговарајућих страних високошколских установа. Курикулум студијског програма подстиче студенте на стваралачки начин размишљања, на дедуктивни начин истраживања, као и примену тих знања и вештина у практичне сврхе.

Услови и поступци који су неопходни за завршавање студија и добијање дипломе одређеног нивоа образовања су дефинисани и доступни јавности, нарочито у електронској форми, и усклађени су са циљевима, садржајима и обимом акредитованих студијских програма.

SWOT анализа

Предности: У горе наведеним описима студијских програма набројане су предности тих студијских програма. +++
Слабости:

Студентска пракса није на задовољавајућем нивоу, због мале понуде места у привредним субјектима. +++

Недовољно повратних информација од послодаваца о квалитету студијских програма, тј. о компетенцијама студената који су завршили Факултет и раде код тих послодаваца. ++

Подршка коју Факултет добија од државних институција приликом осавремењивања студијских програма не омогућава ефикасно праћење светских образовних стандарда. ++

Могућности: Повећање финансијских средстава из буџета Републике омогућило би унапређење квалитета практичне наставе и услове лабораторијског рада набавком савремене лабораторијске опреме, као и потрошног материјала који се користи у наставном процесу. +++
Опасности: Инертност у осавремењавању студијских програма у складу са савременим научно-технолошким развојем и немогућност њихове упоредивости са одговарајућим студијским програмима страних високошколских установа. ++

Процена испуњености Стандарда 4 и предлог корективних мера

На основу претходно изнетих чињеница и докумената у прилогу закључује се да је на Хемијском факултету испуњен Стандард 4.

На основу Стандарда за акредитацију студијских програма првог и другог степена високог образовања и увидом у постојећу документацију студијских програма основних, интегрисаних, мастер и докторских академских студија на Хемијском факултету, закључује се да студијски програми основних, интегрисаних, мастер и докторских академских студија на Хемијском факултету испуњавају Стандард 4.

На основу Стандарда за акредитацију студијског програма докторских студија и увидом у постојећу документацију студијских програма докторских студија на Хемијском факултету, закључује се да студијски програми докторских студија на Хемијском факултету испуњавају Стандард 4.

Табеле:

Прилози: