[dr Dragica D. Trivic]

Хемијски факултет, Студентски трг 12-16, Београд
Катедра за наставу хемије

Телефон:   011-3336854

Телефон (локални):   854

Кабинет:   472

E-mail:   dtrivic@chem.bg.ac.rs

Лични подаци

Датум и место рођења: 30. 6. 1966, Београд. Разведена. Језици које користи: српски (матерњи), енглески и руски.

Образовање и усавршавања

1985-1990: Основне студије - Хемијске науке / Природно-математички факултет (Београд)

1990-1994: Магистратура - Хемијске науке / Универзитет у Београду - Хемијски факултет (Београд)

2000: Докторат - Хемијске науке / Универзитет у Београду - Хемијски факултет (Београд)

Кретање у служби

1990: Асистент приправник / Природно-математички факултет (Београд)

1990-1994: Асистент приправник / Универзитет у Београду - Хемијски факултет (Београд)

1994-1999: Асистент / Универзитет у Београду - Хемијски факултет (Београд)

2001-2006: Доцент / Универзитет у Београду - Хемијски факултет (Београд)

2006-2020: Ванредни професор / Универзитет у Београду - Хемијски факултет (Београд)

2020: Редовни професор / Универзитет у Београду - Хемијски факултет (Београд)

Области научног интересовања

Образовање у хемији и природним наукама.

Награде и признања

2012: Медаља за изванредне резултате у методици наставе хемије
Додељена од Српског хемијског друштва

Остале активности

Члан Српског хемијског друштва од 1990. - Секција за наставу. Секретар СХД од 2004. до 2008. године. Члан председништва СХД од 2008.

Продекан за наставу Хемијског факултета од 2005. до 2007.

Шеф Катедре за наставу хемије од 1. 1. 2010. до 12. 4. 2017.

Шеф Катедре за наставу хемије од 13. 4. 2017. до 13. 4. 2020.

Шеф Катедре за наставу хемије од 14. 4. 2020.

Члан Комисије за мастер и докторске студије од 12. 7. 2021.

Ангажман у настави

Учешће у научноистраживачким пројектима

Завршени пројекти:

  • 2011: Теорија и пракса науке у друштву: мултидисциплинарне, образовне и међугенерацијске перспективе – 179048   (руководилац пројекта)
    врста пројекта:   домаћи фундаментални
    пројекат финансира:   Министарство за науку и технолошки развој Републике Србије (Београд)
  • 2011: Од подстицања иницијативе, сарадње и стваралаштва у образовању до нових улога и идентитета у друштву – 179034
    врста пројекта:   домаћи фундаментални
    пројекат финансира:   Министарство за науку и технолошки развој Републике Србије (Београд)
  • 2011-2015: Теорија и пракса науке у друштву: мултидисциплинарне, образовне и међугенерацијске перспективе – 179048-ИЦ   (руководилац пројекта)
    врста пројекта:   домаћи иновациони

Бројеви за идентификацију аутора

Изабране референце

Књиге и ревијални радови / Books and reviews:

  1. Dragica Trivić, Odilla Finlayson, James Lovatt, Lorraine McCormack, Design of Learning and Assessment Tasks (125-148), Edited by: Iwona Maciejowska and Bill Byers in A Guidebook of Good Practice for the Pre-Service Training of Chemistry Teachers, Published by Faculty of Chemistry, Jagiellonian University in Krakow, Krakow, 2015, ISBN 978-83-943754-0-9.
  2. Dragica Trivić, Miloš Milčić, Hemija 1, udžbenik za prvi razred gimnazije prirodno-matematičkog smera, Klett, Beograd, 2014. ISBN 978-86-7762-577-1 COBISS.SR-ID 206425612
  3. Dragica Trivić, Miloš Milčić, Vuk Vuković, Hemija 1, zbirka zadataka s laboratorijskim vežbama za prvi razred gimnazije prirodno-matematičkog smera, Klett, Beograd, 2014. ISBN 978-86-7762-578-8 COBISS.SR-ID 206956044
  4. Dragica Trivić, Teme iz metodike nastave hemije, priručnik za nastavnike hemije, Klett, Beograd, 2013. ISBN 978-86-7762-487-3 COBISS.SR-ID 203818764
  5. Dragica Trivić, Biljana Tomašević, Praktikum za vežbe iz Metodike nastave hemije 3 i 4, Hemijski fakultet, Beograd, 2008. ISBN 978-86-7220-032-4, COBISS.SR-ID 152989708
  6. D. Trivić, V. Kastratović, M. Jevrić, Hemija za 9. razred devetogodišnјe osnovne škole, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, Podgorica, 2008. ISBN 978-86-303-1308-0, COBISS.CG-ID 12942864
  7. D. Trivić, Metodika nastave hemije 1, Hemijski fakultet, Beograd, 2007. ISBN 86-7220-031-7, COBISS.SR-ID 145205516
  8. R. Jankov, D. Trivić, V. Kastratović, S. Antić, Hemija za 8. razred devetogodišnјe osnovne škole, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, Podgorica, 2007. ISBN 978-86-303-1197-0, COBISS.CG-ID 11808784
  9. R. Jankov, D. Šišović (Trivić), F. Bihelović, S. Antić, Hemija za 1. razred opšte gimnazije, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, Podgorica, 2006. ISBN 978-86-303-1128-4, COBISS.CG-ID 11600400
  10. D. Šišović (Trivić), Hemija u svetu oko nas, Učitelјski fakultet, Univerzitet u Beogradu, Beograd, 2005. ISBN 86-7849-60-8, COBISS.SR-ID 119483660

Изабрани радови / Selected papers:

  1. Katarina Putica, Dragica D. Trivic, Cognitive apprenticeship as a vehicle for enhancing the understanding and functionalization of organic chemistry knowledge, Chemistry Education Research and Practice, 17 (2016) 172-196. DOI: 10.1039/c5rp00179j
  2. Vesna Milanovic, Dragica Trivic, Biljana Tomasevic, Secondary-school chemistry textbooks in the 19th century, Journal of the Serbian Chemical Society, 80, 10 (2015) 1321-1338. DOI: 10.2298/JSC140926052M
  3. Biljana Tomasevic, Dragica Trivic, Chemistry curricular knowledge of secondary school teachers, Journal of the Serbian Chemical Society, 80, 3, (2015) 435-452. DOI: 10.2298/JSC1401002121T
  4. Biljana Tomasevic, Dragica Trivic, Creativity in teaching chemistry: how much support does the curriculum provide?, Chemistry Education Research and Practice, 15, (2014) 239-252. DOI: 10.1039/c3rp00116d
  5. D. Trivić, M. Ranđelović, Fireworks on Shool Bench, Journal of Science Education (REC), 2 (2007) 96-99
  6. D. Šišović (Trivić), D. Bošković, Interdisciplinary Instructional Approach to the Theme "Air, Water, Soil And Food Pollution And Its Prevention", Journal of Science Education (REC), 2 (2005), 100-102
  7. D. Šišović (Trivić), S. Bojović, The elaboration of the salt hydrolysis concept by cooperative learning, Journal of Science Education (REC), 1 (2001) 19-23
  8. D. Šišović (Trivić), N. Šišović, Simple demonstrations of the energy exchange between system and its surrounding, Chemistry Education Research and Practice, 3 (2001) 329-332
  9. D.Šišović (Trivić), S. Bojović, On the Use of Concept Maps at Different Stages of Chemistry Teaching, Chemistry Education Research and Practice, 1 (2000) 137-145
  10. D. Šišović (Trivić), S. Bojović, Approaching the Concepts of Acids and Bases by Cooperative Learning, Chemistry Education Research and Practice, 2 (2000) 263-275