[dr Dragica D. Trivic]

Hemijski fakultet, Studentski trg 12-16, Beograd
Katedra za nastavu hemije

Telefon:   011-3336854

Telefon (lokalni):   854

Kabinet:   472

E-mail:   dtrivic@chem.bg.ac.rs

Lični podaci

Datum i mesto rođenja: 30. 6. 1966, Beograd. Razvedena. Jezici koje koristi: srpski (maternji), engleski i ruski.

Obrazovanje i usavršavanja

1985-1990: Osnovne studije - Hemijske nauke / Prirodno-matematički fakultet (Beograd)

1990-1994: Magistratura - Hemijske nauke / Univerzitet u Beogradu - Hemijski fakultet (Beograd)

2000: Doktorat - Hemijske nauke / Univerzitet u Beogradu - Hemijski fakultet (Beograd)

Kretanje u službi

1990: Asistent pripravnik / Prirodno-matematički fakultet (Beograd)

1990-1994: Asistent pripravnik / Univerzitet u Beogradu - Hemijski fakultet (Beograd)

1994-1999: Asistent / Univerzitet u Beogradu - Hemijski fakultet (Beograd)

2001-2006: Docent / Univerzitet u Beogradu - Hemijski fakultet (Beograd)

2006-2020: Vanredni profesor / Univerzitet u Beogradu - Hemijski fakultet (Beograd)

2020: Redovni profesor / Univerzitet u Beogradu - Hemijski fakultet (Beograd)

Oblasti naučnog interesovanja

Obrazovanje u hemiji i prirodnim naukama.

Nagrade i priznanja

2012: Medalja za izvanredne rezultate u metodici nastave hemije
Dodeljena od Srpskog hemijskog društva

Ostale aktivnosti

Član Srpskog hemijskog društva od 1990. - Sekcija za nastavu. Sekretar SHD od 2004. do 2008. godine. Član predsedništva SHD od 2008.

Prodekan za nastavu Hemijskog fakulteta od 2005. do 2007.

Šef Katedre za nastavu hemije od 1. 1. 2010. do 12. 4. 2017.

Šef Katedre za nastavu hemije od 13. 4. 2017. do 13. 4. 2020.

Šef Katedre za nastavu hemije od 14. 4. 2020.

Član Komisije za master i doktorske studije od 12. 7. 2021.

Angažman u nastavi

Učešće u naučnoistraživačkim projektima

Završeni projekti:

  • 2011: Teorija i praksa nauke u društvu: multidisciplinarne, obrazovne i međugeneracijske perspektive – 179048   (rukovodilac projekta)
    vrsta projekta:   domaći fundamentalni
    projekat finansira:   Ministarstvo za nauku i tehnološki razvoj Republike Srbije (Beograd)
  • 2011: Od podsticanja inicijative, saradnje i stvaralaštva u obrazovanju do novih uloga i identiteta u društvu – 179034
    vrsta projekta:   domaći fundamentalni
    projekat finansira:   Ministarstvo za nauku i tehnološki razvoj Republike Srbije (Beograd)
  • 2011-2015: Teorija i praksa nauke u društvu: multidisciplinarne, obrazovne i međugeneracijske perspektive – 179048-IC   (rukovodilac projekta)
    vrsta projekta:   domaći inovacioni

Brojevi za identifikaciju autora

Izabrane reference

Knjige i revijalni radovi / Books and reviews:

  1. Dragica Trivić, Odilla Finlayson, James Lovatt, Lorraine McCormack, Design of Learning and Assessment Tasks (125-148), Edited by: Iwona Maciejowska and Bill Byers in A Guidebook of Good Practice for the Pre-Service Training of Chemistry Teachers, Published by Faculty of Chemistry, Jagiellonian University in Krakow, Krakow, 2015, ISBN 978-83-943754-0-9.
  2. Dragica Trivić, Miloš Milčić, Hemija 1, udžbenik za prvi razred gimnazije prirodno-matematičkog smera, Klett, Beograd, 2014. ISBN 978-86-7762-577-1 COBISS.SR-ID 206425612
  3. Dragica Trivić, Miloš Milčić, Vuk Vuković, Hemija 1, zbirka zadataka s laboratorijskim vežbama za prvi razred gimnazije prirodno-matematičkog smera, Klett, Beograd, 2014. ISBN 978-86-7762-578-8 COBISS.SR-ID 206956044
  4. Dragica Trivić, Teme iz metodike nastave hemije, priručnik za nastavnike hemije, Klett, Beograd, 2013. ISBN 978-86-7762-487-3 COBISS.SR-ID 203818764
  5. Dragica Trivić, Biljana Tomašević, Praktikum za vežbe iz Metodike nastave hemije 3 i 4, Hemijski fakultet, Beograd, 2008. ISBN 978-86-7220-032-4, COBISS.SR-ID 152989708
  6. D. Trivić, V. Kastratović, M. Jevrić, Hemija za 9. razred devetogodišnje osnovne škole, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, Podgorica, 2008. ISBN 978-86-303-1308-0, COBISS.CG-ID 12942864
  7. D. Trivić, Metodika nastave hemije 1, Hemijski fakultet, Beograd, 2007. ISBN 86-7220-031-7, COBISS.SR-ID 145205516
  8. R. Jankov, D. Trivić, V. Kastratović, S. Antić, Hemija za 8. razred devetogodišnje osnovne škole, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, Podgorica, 2007. ISBN 978-86-303-1197-0, COBISS.CG-ID 11808784
  9. R. Jankov, D. Šišović (Trivić), F. Bihelović, S. Antić, Hemija za 1. razred opšte gimnazije, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, Podgorica, 2006. ISBN 978-86-303-1128-4, COBISS.CG-ID 11600400
  10. D. Šišović (Trivić), Hemija u svetu oko nas, Učiteljski fakultet, Univerzitet u Beogradu, Beograd, 2005. ISBN 86-7849-60-8, COBISS.SR-ID 119483660

Izabrani radovi / Selected papers:

  1. Katarina Putica, Dragica D. Trivic, Cognitive apprenticeship as a vehicle for enhancing the understanding and functionalization of organic chemistry knowledge, Chemistry Education Research and Practice, 17 (2016) 172-196. DOI: 10.1039/c5rp00179j
  2. Vesna Milanovic, Dragica Trivic, Biljana Tomasevic, Secondary-school chemistry textbooks in the 19th century, Journal of the Serbian Chemical Society, 80, 10 (2015) 1321-1338. DOI: 10.2298/JSC140926052M
  3. Biljana Tomasevic, Dragica Trivic, Chemistry curricular knowledge of secondary school teachers, Journal of the Serbian Chemical Society, 80, 3, (2015) 435-452. DOI: 10.2298/JSC1401002121T
  4. Biljana Tomasevic, Dragica Trivic, Creativity in teaching chemistry: how much support does the curriculum provide?, Chemistry Education Research and Practice, 15, (2014) 239-252. DOI: 10.1039/c3rp00116d
  5. D. Trivić, M. Ranđelović, Fireworks on Shool Bench, Journal of Science Education (REC), 2 (2007) 96-99
  6. D. Šišović (Trivić), D. Bošković, Interdisciplinary Instructional Approach to the Theme "Air, Water, Soil And Food Pollution And Its Prevention", Journal of Science Education (REC), 2 (2005), 100-102
  7. D. Šišović (Trivić), S. Bojović, The elaboration of the salt hydrolysis concept by cooperative learning, Journal of Science Education (REC), 1 (2001) 19-23
  8. D. Šišović (Trivić), N. Šišović, Simple demonstrations of the energy exchange between system and its surrounding, Chemistry Education Research and Practice, 3 (2001) 329-332
  9. D.Šišović (Trivić), S. Bojović, On the Use of Concept Maps at Different Stages of Chemistry Teaching, Chemistry Education Research and Practice, 1 (2000) 137-145
  10. D. Šišović (Trivić), S. Bojović, Approaching the Concepts of Acids and Bases by Cooperative Learning, Chemistry Education Research and Practice, 2 (2000) 263-275