Шифра предмета:
P55P2
Назив предмета:
Педагошка пракса 5

Школска година:

2023/2024.

Услови похађања:

042P2 + 043P2 + 601P2 + 602P2

ЕСПБ:

3

Врста студија:

интегрисане основне и мастер академске студије

Студијски програм:

Настава хемије: 5. година, зимски семестар, обавезни, стручно-апликативни предмет

Наставник:

др Драгица Д. Тривић
редовни професор, Хемијски факултет, Студентски трг 12-16, Београд

Сарадник:

др Весна Д. Милановић Маштраповић
доцент, Хемијски факултет, Студентски трг 12-16, Београд

Фонд часова:

Недељно: (0+0+0)

Циљеви:

Да студенти примењују компетенције за планирање, организацију и реализацију наставе хемије, и праћење и вредновање напредовања ученика према циљевима и исходима у наставним програмима хемије и образовним стандардима.

Исход:

Студенти планирају, организују и реализују наставу хемије, и вреднују напредовање ученика према циљевима и исходима у наставним програмима хемије и образовним стандардима.

Облици наставе:

Пракса у школама.

Ваннаставне активности:

Припрема сценарија часова.

Литература:

Основна литература:

  1. Наставни програми хемије за основну школу, гимназију и средње стручне школе.
  2. Драгица Тривић, Ратко М. Јанков, Миомир Ранђеловић, Владимир Вукотић, Мирјана Марковић, Ружица Ковачевић, Милан Николић: Образовни стандарди за крај обавезног образовања за наставни предмет Хемија, Министарство просвете РС, Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања, Београд, 2010.
  3. Драгица Тривић, Гордана Поповић, Љубинка Рајаковић, Славица Ковачевић, Драгана Анђелковић, Бранка Антић, Данијела Бјелица-Миловановић, Мирјана Богдановић: Општи стандарди постигнућа за крај општег средњег образовања и васпитања и средњег стручног образовања и васпитања у делу општеобразовних предмета, Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања, Београд, 2013.
  4. С. Антић, Р. М. Јанков, А. Пешикан (уредници): Како приближити деци природне науке кроз активно учење, Збирка сценарија, Институт за психологију, Београд, 2005.

Помоћна литература:

Додатни материјал:

  Наставне обавезе и начин оцењивања

Пракса:

100 поена (6 часова недељно)

Напомене:

Самостално планирање и реализација часова према циљевима и исходима у наставним програмима хемије и образовним стандардима.

Планирање и реализација формативног и сумативног проверавања напредовања ученика.

Начин оцењивања:

  • сценарији часова: 20 поена
  • одржани часови: 50 поена
  • дневник праксе: 30 поена