Шифра предмета:
1042P
Назив предмета:
Психологија

Школска година:

2012/2013.

Услови похађања:

Нема услова.

ЕСПБ:

4

Врста студија:

основне академске студије

Студијски програми:

Хемија: 1. година, летњи семестар, изборни (1IP1H), академско-општеобразовни предмет

Биохемија: 1. година, летњи семестар, изборни (1IP1B), академско-општеобразовни предмет

Професор хемије: 1. година, летњи семестар, обавезни, научно-стручни предмет

Хемија животне средине: 1. година, летњи семестар, изборни (1IP1S), академско-општеобразовни предмет

Наставник:

др Аурел А. Божин

Сарадници:

Фонд часова:

Недељно: три часа предавања (3+0+0)

Циљеви:

Основни циљ и задаци предмета су да студенти овладају оним психолошким садржајима који су нужан предуслов успешног обављања васпитно-образовне делатности и неопходан су елеменат њиховог позивног образовања.

Исход:

Студент ће бити оспособљен да успешно обавља васпитно образовну делетност.

Облици наставе:

Предавања, семинарски радови.

Ваннаставне активности:

Литература:

  • Др Лидија Вучић: Педагошка психологија, Друштво психолога Србије, Београд, 1990.
  • Др Никола Рот: Психологија личности, Завод за уџбенике и наставна средства, Београд, 1980.
  • Др Вера Смиљанић и др Иван Толичич: Дечја психологија, Завод за уџбенике и наставна средства, Београд, 1982.

Додатни материјал:

  Наставне обавезе и начин оцењивања

Предавања:

10 поена (3 часа недељно)

Програм рада:

Методе и технике психолошких истраживања: експеримент, социо-метрија, анкета, посматрање, интервју. Појам учења. Врсте учења. Теорије учења. Методе учења. Однос између учења и развоја. Мишљење и говор. Развој стваралачког мишљења.Појам интелигенције. Утицај наследних и срединских фактора на развој интелигенције. Мерење интелигенције и класификација количника инте-лигенције. Памћење. Врсте памћења. Мерење памћења. Заборављање. Фактори који утичу на заборављање. Појам рет-роактивне инхибиције.Трансфер. Врсте трансфера. Методе испитивања трансфера. Теорије трансфера: теорија формалне дисциплине, теорија идентичних елемената, теорија генерализације. Интелектуални рад и умор. Праћење напредовања у току учења: кривуље учења. Досије ученика. Програмирана настава. Теоријске основе програмиране наставе. Типови програмирања. Полупрограмирање. Испитивање и оцењивање знања ученика. Различити начини и системи оцењивања. Фактори који утичу на оцењивање. Покушај објективизације оцењивања путем теста знања. Начин конструкције тестова знања. Коришћење резултата са теста знања. Недостаци оцењивања путем теста знања. Основни појмови из психологије личности. Теорије личности: Фројдова, Адлерова, Фромова и Олпортова. Типологије личности: Јунгова, Кречмерова и Шелдонова. Фрустрације и конфликти. Начини реаговања на фрустрације. Адолесценција. Полно сазревање адолесцената и проблеми у вези са њим. Интелектуални развој у адолесценцији: развој формалних операција. Емоционални развој у адолесценцији. Трагање за личним идентитетом. Проблеми у вези са избором позива, осамостаљивањем, прихватањем личне животне филозофије. Социјални развој у адолесценцији. Сукоби у адолесценцији. Психологија наставника. Мотивација за избор наставничког позива. Комплексност наставникове делатности. Личност наставника. Психолошки проблеми васпитања и самоваспитања. Јединство личног и социјалног. Развијање моралне свести, моралног суђења и моралне савести код ученика. Психолошки аспекти формирања разредних заједница. Дисциплина у школи. Ментално-хигијенски проблеми у школи. Активна и интерактивна настава. Радне навике. Навика места и навика времена. Начин формирања радних навика. Појам плана рада. Начин прављења плана рада, захтеви који се постављају при његовом прављењу и тешкоће у реализацији.

Семинарски радови:

30 поена

Усмени испит:

60 поена