Шифра предмета:
1601P
Назив предмета:
Методика наставе хемије 1

Школска година:

2012/2013.

Услови похађања:

1102A

ЕСПБ:

4

Врста студија:

основне академске студије

Студијски програм:

Професор хемије: 2. година, летњи семестар, обавезни, стручно-апликативни предмет

Наставник:

др Драгица Д. Тривић
редовни професор, Хемијски факултет, Студентски трг 12-16, Београд

Сарадници:

др Биљана И. Томашевић
доцент, Хемијски факултет, Студентски трг 12-16, Београд

Игор М. Матијашевић, Професор хемије

Фонд часова:

Недељно: два часа предавања + један час теоријских вежби (2+1+0)

Циљеви:

  • Формирање знања о различитим улогама професора хемије и потребним компетенцијама за испуњавање сваке од улога (увођење у професију).
  • Оспособљавање за решавање проблема у настави и учењу садржаја опште и неорганске хемије.

Исход:

  • Знање о различитим улогама наставника хемије и развој наставничких компетенција у вези с знањем опште и неорганске хемије и одговарајућим лабораторијским вештинама.
  • Оспособљеност за решавање проблема који се јављају приликом учења садржаја опште и неорганске хемије.

Облици наставе:

Предавања и теоријске вежбе.

Ваннаставне активности:

  • Домаћи задаци (један или два током семестра; резултати се презентују током наставе).
  • Претраживање различитих извора ради прикупљања података потребних за разматрање тема на часовима наставе и вежби.
  • Писање семинарског рада.

Литература:

Основна литература:

  • Драгица Тривић: Методика наставе хемије 1 (рецензиран текст уџбеника)

Помоћна литература:

  • Уџбеници за основну и средњу школу и курикулуми из различитих земаља

Додатни материјал:

  Наставне обавезе и начин оцењивања

Предавања:

10 поена (2 часа недељно)

Програм рада:

1. Увод у предмет.

2. Улоге професора хемије.

3. Компетенције професора хемије.

4. Хемија као наука и као наставни предмет. Специфичности наставе/учења хемије.

5. Општи циљеви наставе/учења хемије у основној и средњој школи.

6. Циљеви наставе/учења опште хемије код нас и у свету (приказ и упоредна анализа циљева у различитим програмима).

7. Наставни садржаји из хемије (чињенице, појмови, правила, принципи, теорије, закони).

8. Основни принципи за избор садржаја у програму хемије.

9. Наставни садржаји из опште и неорганске хемије у различитим наставним програмима (приказ и упоредна анализа).

10. Хемијска писменост. Развој хемијске писмености у области опште и неорганске хемије.

11. Формирање система појмова.

12-13. Презентације студентских домаћих радова.

14-15. Проблеми у вези с формирањем појмова опште хемије и начини решавања.

Теоријске вежбе:

10 поена (1 час недељно)

Програм рада:

Вежбе се реализују у оквиру пет термина са по три часа у сваком термину:

  1. Чињенице, појмови, правила, принципи, теорије и закони у оквиру различитих тема из опште хемије.
  2. Систем појмова – састављање мапа (графова) појмова.
  3. Оглед као основа за формирање хемијских појмова.
  4. Рачунски задаци у настави хемије.
  5. Хемијска писменост – избор садржаја опште и неорганске хемије које би требало да знају сви средњошколци

Семинарски радови:

15 поена

Домаћи задаци:

5 поена

Усмени испит:

60 поена