Шифра предмета:
3671H
Назив предмета:
Методологија педагошког истраживања у настави хемије

Школска година:

2012/2013.

Услови похађања:

Нема услова.

ЕСПБ:

5

Врста студија:

докторске академске студије

Студијски програми:

Хемија: 1. година, зимски семестар, изборни (3IP2H), стручно-апликативни предмет

Хемија: 1. година, зимски семестар, изборни (3IP3H), стручно-апликативни предмет

Хемија: 1. година, зимски семестар, изборни (3IP1H), стручно-апликативни предмет

Хемија: 1. година, летњи семестар, изборни (3IP4H), стручно-апликативни предмет

Хемија: 2. година, зимски семестар, изборни (3IP6H), стручно-апликативни предмет

Хемија: 2. година, зимски семестар, изборни (3IP5H), стручно-апликативни предмет

Наставник:

др Драгица Д. Тривић
редовни професор, Хемијски факултет, Студентски трг 12-16, Београд

Сарадници:

Фонд часова:

Недељно: два часа предавања (2+0+0)

Циљеви:

Оспособљавање за самостално истраживање педагошких аспеката наставе хемије.

Исход:

  • Овладаност поступцима истраживања педагошких појава (од дефинисања проблема до извођења закључака).
  • Овладаност основним статистичким поступцима у обради резултата истраживања.
  • Овладаност начинима интерпретације статистичкиих података, извођењем закључака и презентирањем резултата истраживања.

Облици наставе:

Предавања.

Ваннаставне активности:

Спровођење пробног истраживања.

Литература:

Основна литература:

  1. Louis Cohen, Lawrence Manion, and Keith Morrison, Research methods in education, 6th edition, Routledge, Taylor & Francis Group, London and New York, 2007. ISBN 978-0-415-36878-0
  2. Владимир Мужић, Методологија педагошког истраживања (више поновљених издања), Сарајево, Београд 1973, 1986.

Помоћна литература:

  • Чланци из стручних часописа у којима се приказују резултати истраживања педагошких питања везаних за наставу хемије.
  • Извештаји о истраживањима процеса наставе хемије, објављени на Интернету.

Додатни материјал:

  Наставне обавезе и начин оцењивања

Предавања:

10 поена (2 часа недељно)

Програм рада:

  • Сазнавање у науци и научно знање.
  • Специфичности истраживања педагошких појава.
  • Типови и врсте истраживања педагошких појава.
  • Избор проблема истраживања (научна и педагошка релевантност).
  • Дефинисање циља и задатака истраживања.
  • Истраживачке хипотезе.
  • Избор метода истраживања (типови и нацрти истраживања).
  • Узорак на којем се врши истраживање (избор и валидност).
  • Инструменти истраживања (конструисање, валидност, поступци прикупљања података, обрада).
  • Статистички поступци у педагошком истраживању (врсте, поузданост, грешке).
  • Интерпретација добијених податка.
  • Извођење закључака на основу података из истраживања.
  • Начини саопштавања истраживачких резултата (писање извештаја о истраживању и саопштавање кључних налаза).
  • Етичка страна научних истраживања.
  • Критеријуми за оцењивање научних пројеката.

Семинарски радови:

20 поена

Усмени испит:

40 поена

Пројекти:

30 поена (1 час недељно)