- Образовна и научна делатност
- Организациона и управљачка структура
- Закон о високом образовању и прописи Факултета
- Историја Факултета
- Збирка великана српске хемије
- Репозиторијум Хемијског факултета - Cherry
- Библиотека
- Издавачка делатност ХФ
- Јавне набавке
- Контакт информације (управа) и како доћи до нас
- Научноистраживачки рад
Шифра предмета: 435B1 |
Назив предмета: Огледи у настави биохемије |
---|---|
Школска година: |
2019/2020. |
Услови похађања: |
|
ЕСПБ: |
6 |
Врста студија: |
основне академске студије |
Студијски програм: |
Биохемија: 4. година, летњи семестар, изборни (E16B1), стручно-апликативни предмет |
Наставник: |
др Милан Р. Николић |
Сарадник: |
др Јелица Р. Милошевић |
Фонд часова: |
Недељно: четири часа предавања + два часа лабораторијских вежби (4+0+2) |
Циљеви: |
Циљ курса је да студенти разумеју значај и сагледају место огледа у настави биохемије, да усвоје методске принципе који се користе при избору, извођењу и обради огледа за наставу биохемије на различитим нивоима школовања, да користе различите изворе за припрему огледа, да изводе огледе за одређене наставне јединице и теме, да користе рачунаре у школској лабораторији и да саставе збирку огледа (протокола) коју ће користити у свом будућем раду у образовним институцијама. |
Исход: |
Студент стиче знања која му омогућавају да правилно изабере, прилагоди, изводи и примењује огледе погодне, пре свега, за наставу биохемије у средњој школи. |
Облици наставе: |
Предавања, дискусионе групе и панели, лабораторијске (практичне) вежбе, семинарски рад. |
Ваннаставне активности: |
— |
Литература: |
Основна литература:
Помоћна литература:
|
Додатни материјал: |
— |
Наставне обавезе и начин оцењивања |
|
Предавања: |
10 поена (4 часа недељно) Програм рада: Тематске целине: Оглед као наставно средство; Улога огледа у настави хемије и биохемије. Учење биохемије уз помоћ огледа; Огледи за индивидуални и групни рад ученика; Демонстрациони огледи у настави биохемије. Припрема упутстава за извођене огледа у настави биохемије. Огледи у провери знања из биохемије. Биолошки важна једињења у намирницама (угљени хидрати, липиди, аминокиселине и протеини, витамини); Адитиви у храни. Проблемске ситуације у настави биохемије; Како раде ензими? Фактори који утичу на активност ензима; Метаболизам угљених хидрата: гликолиза и ферментације. Компјутери у настави биохемије. |
Лабораторијске вежбе: |
25 поена (2 часа недељно) Програм рада: 1. Биолошки важна једињења у намирницама (угљени хидрати и липиди).2. Биолошки важна једињења у намирницама (аминокиселине, протеини). 3. Витамини и адитиви / конзерванси у храни.4. Од демонстрационих огледа до проблемских ситуација: Како раде ензими? Фактори који утичу на активност ензима. 5. Метаболизам угљених хидрата: гликолиза и ферментације.6. Компјутери у настави биохемије. |
Семинарски радови: |
15 поена |
Усмени испит: |
50 поена |