Шифра предмета:
1312A
Назив предмета:
Методе одвајања

Школска година:

2012/2013.

Услови похађања:

1302H / 1302P / 1301B

ЕСПБ:

6

Врста студија:

основне академске студије

Студијски програми:

Хемија: 3. година, летњи семестар, изборни (1IP3A), научно-стручни предмет

Биохемија: 3. година, летњи семестар, изборни (1IP3B), научно-стручни предмет

Професор хемије: 3. година, летњи семестар, изборни (1IP3A), научно-стручни предмет

Наставник:

др Рада М. Баошић
редовни професор, Хемијски факултет, Студентски трг 12-16, Београд

Сарадници:

Фонд часова:

Недељно: четири часа предавања (4+0+0)

Циљеви:

Студент се у току курса упознаje са основним принципима метода одвајања и начином избора одговарајуће методе у односу на постављене ѕахтеве.

Исход:

Студент је оспособљен да изврши избор и примени најпогоднију методу за одговарајуће одвајање.

Облици наставе:

Предавања, семинарски рад.

Ваннаставне активности:

Литература:

Основна литература:

  • C. E. Meloan, Chemical Separation, principles, techniques, and experiments, John Wiley & Sons inc, New York, 1999.
  • S. Ahuja, Handbook of bioseparations, Academic press, California, 2000.

Помоћна литература:

  • D. C. Harris, Quantitative Chemical Analysis, Fifth Edition, W.H.Freeman and Company, New York, 1999.
  • M. Radojevic, V. Baskhin, Practical environmental analysis, The Royal Society of Chemistry, Cambridge, UK, 1999.
  • D. Harvey, Modern Analytical Chemistry, McGraw-Hill, Boston, 2000.

Додатни материјал:

  Наставне обавезе и начин оцењивања

Предавања:

10 поена (4 часа недељно)

Програм рада:

Припрема узорака. Екстракција. Тeчно-течна, течно-чврста и чврсто-течна екстракција. Екстракција из чврсте фазе. Суперкритична екстракција. "Head-space" техника. Јонска измена. Методе одвајања које се заснивају на различитим принципима хроматографије. Оптимизација поступка хроматографског одвајања. Електрофореза. Капиларна електрофореза. Изоелектрично фокусирање. Дијализа. Примена масене спектрометрије у анализи биомолекула.  Утицај избора детектора на ефикасност поступка одвајања. Избор одговарајуће методе одвајања за квантитативну анализу различитих реалних узорака.

Напомена: у зависности од активности на предавањима, студент може да оствари максимално 10 поена.

Семинарски радови:

40 поена

Усмени испит:

50 поена