- Образовна и научна делатност
- Организациона и управљачка структура
- Закон о високом образовању и прописи Факултета
- Историја Факултета
- Збирка великана српске хемије
- Репозиторијум Хемијског факултета - Cherry
- Библиотека
- Издавачка делатност ХФ
- Јавне набавке
- Контакт информације (управа) и како доћи до нас
- Научноистраживачки рад
| Шифра предмета: 664P2 | Назив предмета: Истраживања у настави хемије | 
|---|---|
| Школска година: | 2024/2025. | 
| Услови похађања: | |
| ЕСПБ: | 7 | 
| Врста студија: | интегрисане основне и мастер академске студије | 
| Студијски програм: | Настава хемије: 5. година, летњи семестар, обавезни, стручно-апликативни предмет | 
| Наставници: | др Драгица Д. Тривић др Весна Д. Милановић Маштраповић | 
| Сарадници: | — | 
| Фонд часова: | Недељно: шест часова предавања + два часа теоријских вежби (6+2+0) | 
| Циљеви: | Оспособити студенте - будуће наставнике хемије: 1. да идентификују инклузивна, културолошки одговорна и одржива истраживачка питања и формулишу хипотезе у области хемијског образовања, које препознају различите потребе ученика и промовишу правичне наставне праксе; 2. да овладају методологијом акционог истраживања, систематски истражују и решавају образовне изазове у настави и учењу хемије; 3. за рефлексивну праксу базирану на резултатима националних и међународних истраживања, критичко преиспитивање и усавршавање приступа подучавању на основу сопствених резултата истраживања, узимајући у обзир различите културне контексте и глобалне перспективе. | 
| Исход: | Студенти – будући наставници хемије идентификују инклузивна, културолошки одговорна и одржива истраживачка питања и/или формулишу хипотезе о настави и учењу хемије, осмишљавају истраживачкe пројектe који се бави образовним изазовима у хемији, укључујући локалне и глобалне перспективе, примењују одговарајућe истраживачкe методологијe, укључујући акционо истраживање, развијају валидне и поуздане инструменте истраживања, као што су тестови, упитници, протоколи за интервјуе и посматрање, систематски прикупљају податке, статистички обрађују, анализирају и тумаче резултате ради извођења закључака и импликација за инклузивну и одрживу наставну праксу, критички преиспитују сопствену наставну праксу према резултатима истраживања ради њеног унапређивања, пишу детаљнe извештајe истраживања и саопштавају налазе и препоруке. | 
| Облици наставе: | Предавања, теоријске вежбе. | 
| Ваннаставне активности: | Домаћи задаци: 1. преглед литературе (национални и међународни извештаји и научни радови); 2. писање предлога пројекта и развој инструмената; 3. обрада резултата; 4. припремање извештаја о изведеном истраживању. | 
| Литература: | Основна литература: 
 Помоћна литература: 
 | 
| Додатни материјал: | — | 
| Наставне обавезе и начин оцењивања | |
| Предавања: | 5 поена (6 часова недељно) Програм рада: 1. Утицај истраживања у области наставе и учења хемије на наставну праксу. 2. Типови истраживања у хемијском образовању. 3. Истраживачка питања и хипотезе. 4. Пројекат истраживања. 5. Квантитативна истраживања. 6. Инструменти у квантитативним истраживањима. 7. Квалитативна истраживања. 8. Протоколи за посматрање и интервјуе. 9. Презентације студентских пројеката. 10. Преглед истраживања у области хемијског образовања. 11. Статистичка обрада резултата. 12. Организација и анализа квалитативних података. 13. Подршка за припрему извештаја о изведеном истраживању. 14. Акциона истраживања. 15. Студентски извештаји о изведеном истраживању. | 
| Теоријске вежбе: | 10 поена (2 часа недељно) Програм рада: 
 | 
| Домаћи задаци: | 10 поена | 
| Писмени испит: | 25 поена | 
| Усмени испит: | 25 поена | 
| Пројекти: | 25 поена | 
![[Pretraga]](/etc/icon/search.png) 
![[Hemijski fakultet Univerziteta u Beogradu]](/etc/logo-icon.png)
![[Pretraga]](/etc/icon/search-mobile.png)
![[Meni]](/etc/icon/chevron-right.png)