Шифра предмета:
1602P
Назив предмета:
Методика наставе хемије 2

Школска година:

2012/2013.

Услови похађања:

1601P + 1202A

ЕСПБ:

3

Врста студија:

основне академске студије

Студијски програм:

Професор хемије: 3. година, летњи семестар, обавезни, стручно-апликативни предмет

Наставник:

др Драгица Д. Тривић
редовни професор, Хемијски факултет, Студентски трг 12-16, Београд

Сарадници:

др Биљана И. Томашевић
доцент, Хемијски факултет, Студентски трг 12-16, Београд

Игор М. Матијашевић, Професор хемије

Фонд часова:

Недељно: два часа предавања + један час теоријских вежби (2+1+0)

Циљеви:

  • Формирање знања о циљевима учења органске хемије у основној школи, гимназији и у различитим средњим стручним школама код нас и у свету.
  • Оспособљавање за решавање проблема у настави и учењу садржаја органске хемије.

Исход:

  • Разумевање циљева учења органске хемије у основној школи, гимназији и у различитим средњим стручним школама.
  • Оспосoбљеност за решавање проблема у настави и учењу садржаја органске хемије.

Облици наставе:

Предавања и теоријске вежбе

Ваннаставне активности:

  • Домаћи задаци (један или два током семестра; резултати се презентују током наставе).
  • Претраживање различитих извора ради прикупљања података потребних за разматрање тема на часовима наставе и вежби.
  • Писање семинарског рада.

Литература:

Основна литература:

  • Милан Сикирица: Методика наставе хемије, Школска књига, Загреб, 2003.
  • Иван Ивић, Ана Пешикан, Слободанка Антић: Активно учење 2, Институт за психологију, Београд, 2001.

Помоћна литература:

  • Уџбеници за основну и средњу школу и курикулуми из различитих земаља

Додатни материјал:

  Наставне обавезе и начин оцењивања

Предавања:

10 поена (2 часа недељно)

Програм рада:

1. Везе између опште, неорганске и органске хемије (како омогућити формирање целовитог система знања).

2. Циљеви учења органске хемије у основној школи.

3. Циљеви учења органске хемије у гимназији.

4. Циљеви учења органске хемије у различитим средњим стручним школама.

5. Програми органске хемије за различите нивое образовања код нас.

6. Програми органске хемије за различите нивое образовања у свету (приказ и упоредна анализа).

7. Уводни часови у наставу органске хемије.

8. Структура наставног садржаја из органске хемије.

9. Развој хемијске писмености у области органске хемије.

10. Проблеми у вези с формирањем појмова органске хемије и начини решавања.

11-12. Презентације студентских домаћих радова.

13. Активности ученика у оквиру различитих задатака на часовима хемије.

14. Поступци активирања ученика на часовима хемије.

15. Истраживачки приступ у настави/учењу хемије.

Теоријске вежбе:

10 поена (1 час недељно)

Програм рада:

Вежбе се реализују у оквиру пет термина с по три часа у сваком термину:

  1. Осмишљавање различитих начина како се може омогућити ученицима да успоставе реалције између структуре молекула и физичких својстава припадника различитих класа органских једињења.
  2. Осмишљавање различитих начина како се може омогућити ученицима да успоставе релације између структуре молекула и врста органских реакција којима подлежу припадници различитих класа органских једињења.
  3. Осмишљавање различитих начина како се ученицима може омогућити разумевање утицаја структуре молекула на кисела, односно базна својства органских једињења.
  4. Хемијска писменост – избор садржаја органске хемије које би требало да знају сви средњошколци.
  5. Израда прегледа о практичној примени различитих органских једињења.

Семинарски радови:

15 поена

Домаћи задаци:

5 поена

Усмени испит:

60 поена