Šifra predmeta:
P14P2
Naziv predmeta:
Pedagoška praksa 4

Školska godina:

2023/2024.

Uslovi pohađanja:

042P2 + 043P2 + 601P2

ESPB:

3

Vrsta studija:

integrisane osnovne i master akademske studije

Studijski program:

Nastava hemije: 4. godina, letnji semestar, obavezni, stručno-aplikativni predmet

Nastavnik:

dr Dragica D. Trivić
redovni profesor, Hemijski fakultet, Studentski trg 12-16, Beograd

Saradnik:

dr Vesna D. Milanović Maštrapović
docent, Hemijski fakultet, Studentski trg 12-16, Beograd

Fond časova:

Nedeljno: (0+0+0)

Ciljevi:

Da studenti razvijaju kompetencije potrebne za preuzimanje različitih uloga i aktivnosti u nastavi hemije prema ciljevima i ishodima u nastavnim programima hemije i obrazovnim standardima.

Ishod:

Studenti izvode aktivnosti u okviru tehničke pripreme časova hemije, planiranja i organizovanja časova pod rukovodstvom nastavnika - mentora u školi.

Oblici nastave:

Praksa u školama.

Vannastavne aktivnosti:

Izbor nastavnih sredstava i ogleda prema nastavnim programima i obrazovnim standardima.

Literatura:

Osnovna literatura:

  1. Nastavni programi hemije za osnovnu školu, gimnaziju i srednje stručne škole.
  2. Dragica Trivić, Ratko M. Jankov, Miomir Ranđelović, Vladimir Vukotić, Mirjana Marković, Ružica Kovačević, Milan Nikolić: Obrazovni standardi za kraj obaveznog obrazovanja za nastavni predmet Hemija, Ministarstvo prosvete RS, Zavod za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja, Beograd, 2010.
  3. Dragica Trivić, Gordana Popović, Ljubinka Rajaković, Slavica Kovačević, Dragana Anđelković, Branka Antić, Danijela Bjelica-Milovanović, Mirjana Bogdanović: Opšti standardi postignuća za kraj opšteg srednjeg obrazovanja i vaspitanja i srednjeg stručnog obrazovanja i vaspitanja u delu opšteobrazovnih predmeta, Zavod za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja, Beograd, 2013.

Pomoćna literatura:

Dodatni materijal:

  Nastavne obaveze i način ocenjivanja

Praksa:

100 poena (6 časova nedeljno)

Napomene:

Uloge i aktivnosti nastavnika hemije u školi:

  • interakcija i komunikacija nastavnika i učenika u vezi sa sadržajem predmeta;
  • formativno i sumativno proveravanje u praksi;
  • prilagođavanje i podrška u nastavi hemije.

Opremljenost hemijskog kabineta.

Tehnička priprema časova hemije (nastavnih sredstava, demonstracionih ogleda i laboratorijskih vežbi).

Planiranje i organizovanje časova u saradnji sa nastavnikom - mentorom.